Meghan Markle wins privacy battle over publication of letter to estranged father


The editor of Sunday mail lost an appeal in cassation of a first judgment rendered in favor of Meghan markle following the publication of a personal letter to his ex-father, Thomas Markle.

The Duchess of Sussex, 40, in August 2018 sued Associated Newspapers Limited (ANL), also publisher of MailOnline, over five articles reproducing parts of a “personal and private” letter to her father, winning a first court injunction .

The judge ruled in February that the publication of Meghan’s letter to her father was “manifestly excessive and therefore illegal”.

However, the ANL challenged the judgment and pushed for a trial.

On Thursday, the three-person panel – Geoffrey Vos, Victoria Sharp and Justice Bean – dismissed the ANL’s appeal.

“It was difficult to see what evidence could have been produced at trial that would have changed the situation,” Geoffrey said as he read the decision.

“The judge was as well placed as any trial judge to examine the People magazine article, the letter and the Mail On Sunday articles to decide whether publication of the contents of the letter was appropriate to refute the allegations against Mr. Markle. .

“The judge had rightly decided that while it might have been proportionate to publish a very small part of the letter for this purpose, it was not necessary to publish half of the contents of the letter as the ANL had done. “

Reacting to the judgment, Ms Markle said the victory was “not just for me, but for anyone who has ever been afraid to stand up for what is right”.

“While this victory sets a precedent, what matters most is that we are now collectively brave enough to reshape a tabloid industry that conditions people to be cruel and profits from the lies and the pain they create. “local media reported.

“From day one, I treated this trial as an important measure of good versus evil. The accused treated it like a game without rules. The longer they hung around, the more they could distort the facts and manipulate the audience (even during the call itself), making a simple case extraordinarily convoluted in order to generate more headlines and sell more newspapers – a model that rewards the chaos above the truth. For almost three years since this began, I have been patient with deception, intimidation and calculated attacks.

“Today the courts ruled in my favor – again – confirming that The Mail on Sunday, owned by Lord Jonathan Rothermere, broke the law. The courts have held the accused to account and I hope we all start to do the same. Because as far away as it sounds from your personal life, it isn’t. Tomorrow it could be you. These harmful practices don’t happen once in a bruise moon – they are a daily failure that divides us, and we all deserve better.



Support PREMIUM TIMES integrity and credibility journalism

Good journalism is expensive. Yet only good journalism can guarantee the possibility of a good society, responsible democracy and transparent government.

For free and ongoing access to the best investigative journalism in the country, we ask that you consider modestly supporting this noble enterprise.

By contributing to PREMIUM TIMES, you are helping to maintain relevant journalism and ensure that it remains free and accessible to everyone.

Make a donation


TEXT OF THE ANNOUNCEMENT : To advertise here . Call Willie +2347088095401 …





PT Mag campaign ad


Comments are closed.